0
Uw Winkelwagen

Veelgestelde vragen

Bij POUR LA VIE staan we altijd klaar om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Daarom hebben we een speciale pagina met veel gestelde vragen (FAQ) opgesteld. Hier vind je antwoord op de meest voorkomende vragen over onze producten en service.

Ben je op zoek naar informatie over onze verzendmethoden, retourbeleid of betaalopties? Op onze FAQ-pagina vind je snel en gemakkelijk antwoord op deze en andere vragen. Heb je toch nog een vraag die niet beantwoord wordt op onze FAQ-pagina? Neem dan gerust contact met ons op. Ons klantenserviceteam staat altijd voor je klaar om je verder te helpen en te adviseren bij het maken van jouw keuze.

bestelling

1. Kan ik mijn bestelling ruilen?

Het is helaas niet mogelijk om uw aankoop te ruilen voor een ander product. Mocht u toch een ander product willen hebben, dan dient u het product te retourneren en een ander product te bestellen.

2. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling te annuleren. Mocht u uw bestelling niet willen ontvangen, dan adviseren wij u uw bestelling te weigeren zodra de postbezorger voor uw deur staat. Onze bezorgpartner zal ervoor zorgen dat uw bestelling kosteloos naar ons wordt geretourneerd. Zodra uw retourzending door ons is ontvangen ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail en wordt het betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort op uw bankrekening.

3. Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling?

Mocht u geen bevestiging per e-mail hebben ontvangen, dan adviseren wij u als eerst uw spam-inbox te controleren. Indien u uw bestelling heeft geplaatst met een geregistreerd account dient u uw geplaatste bestelling terug te vinden op uw POUR LA VIE Account bij ‘Mijn bestellingen’.

Mocht u één uur na het plaatsen van uw bestelling nog steeds geen bevestigings-e-mail van uw bestelling hebben ontvangen of staat uw bestelling nog niet geregistreerd in uw persoonlijke account, stuur dan een kopie of screenshot van uw POUR LA VIE bankafschrift naar support@pourlavie.nl met als onderwerp ‘Geen bevestiging’ en wij doen zo spoedig mogelijk onderzoek naar de status van uw bestelling.

Mocht u na twee werkdagen nog geen reactie van ons hebben ontvangen, controleer dan of het betaalde bedrag is teruggestort op uw bankrekening. Indien dit het geval is, is uw bestelling per abuis niet succesvol doorgekomen in ons bestelsysteem en adviseren wij u om uw bestelling opnieuw te plaatsen.

Betaling

1. Welke betaalmethodes zijn er?

U kunt bij het afrekenen betalen via iDEAL. Dit is de meest gebruikte online betaalmethode in Nederland. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen.

U kunt ook met Klarna achteraf of in 3 delen betalen. Lees hier meer over op onze pagina ‘betalingen’.

2. Is mijn betaling veilig?

Wij vinden het zeer belangrijk dat u met een veilig gevoel kunt shoppen! De SSL-encryptie zorgt voor veilige dataverkeer, hierdoor is uw betaling bij POUR LA VIE altijd veilig.

Wij maken gebruik van Mollie als Payment Service Provider. Mollie zorgt ervoor dat uw betaling veilig van uw bank naar onze webwinkel gaat. Wij verstrekken uw gegevens niet aan derden!

3. Zijn de prijzen inclusief BTW?

De vermelde prijzen zijn altijd inclusief 21% BTW.

Verzending

1. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw bestellingen worden standaard via DPD bezorgd. 

2. Wat is jullie bezorgtermijn?

Wij hanteren een bezorgtermijn van 2-4 werkdagen. Aan de hand van de ‘bezorgschema’ kunt u zien wanneer uw bestelling bij u geleverd wordt.

3. Wat zijn de verzendkosten?

Nederland: €5,95
België: €6,95
Duitsland: €6,95

4. Verzenden jullie internationaal?

Wij leveren in Nederland, België en Duitsland.

5. Wat als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

De zending wordt twee keer aangeboden. Na twee mislukte afleverpogingen zal het pakket gedurende twee weken beschikbaar zijn op de dichtstbijzijnde afhaal locatie. Het kan daar door u worden opgehaald met het door de koerier achtergelaten briefje. Op de brief staat op welke Servicepunt van DPD u het pakket kunt afhalen.

Retournering

1. Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling herroepen?

U heeft altijd het recht om de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen te herroepen. De herroepingsperiode begint vanaf de dag dat uw bestelling bij u geleverd is. U kunt ons binnen de annuleringsperiode mondeling of schriftelijk op de hoogte stellen dat u uw annuleringsrecht wilt uitoefenen. Neem dan contact op met onze ‘klantenservice’.

2. Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft altijd het recht om de koopovereenkomst, zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen te herroepen. De herroepingsperiode begint vanaf de dag dat de bestelling bij u geleverd is.

3. Wat zijn de retourkosten?

Mocht u de producten willen retourneren, dan zijn de kosten voor u zelf.

4. Krijg ik garantie over mijn product?

Onze producten worden altijd geleverd met wettelijke garantie. Mocht een product dus gebreken hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk te melden bij onze ‘klantenservice’. Uw aankoop bon is uw garantiebewijs!

5. Ik heb een beschadigde/verkeerde product ontvangen, wat nu?

Mocht u een beschadigd of een verkeerde product hebben ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct contact op te nemen met onze ‘klantenservice’. Na onze bevestiging stuurt u het beschadigde of verkeerde product terug. Wij zullen hierna kosteloos de juiste product naar u opsturen.

6. Wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?

Het bedrag wordt binnen 14 dagen terugbetaald na ontvangst van uw geretourneerde producten. Het bedrag wordt via dezelfde betaalwijze terug gestort die u heeft gebruikt bij het plaatsen van uw bestelling.

Wij betalen u de koopsom, alle betaalde belastingen en de verzendkosten terug!

Account & Lidmaatschap

1. Moet ik een account aanmaken als ik een bestelling plaats?

Om een bestelling te plaatsen hoeft u geen account aan te maken. U kunt ook als gast een bestelling plaatsen.

We raden u wel aan om een account aan te maken. Bij elke aankoop ontvangt u PLV Beauty Punten, deze kunt u opsparen en tijdens het afrekenen inwisselen voor extra kortingen!

2. Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

U kunt uw factuur- verzendadres toevoegen en/of wijzigen in uw POUR LA VIE account. Zodra u ingelogd bent heeft u toegang tot uw “Adressen” in de dashboard. Hier kunt u uw gegevens wijzigen.

3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ga naar mijn account om in te kunnen loggen. Klik vervolgens op “Wachtwoord vergeten?”. Voer nu uw gebruikersnaam of e-mailadres in. U ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

4. Hoe kan ik mijn klantgegevens verwijderen?

Het kan zijn dat u geen account meer wilt hebben bij POUR LA VIE. Mocht u uw klantgegevens willen verwijderen, stuur ons dan een verzoek om uw gegevens te verwijderen. Dit kunt u via contact@pourlavie.nl doen of via onze klantenservice. Wij zullen uw gegevens binnen vier weken verwijderen.