Payment Service Provider
Mollie is een Payment Service Provider (PSP) met een uitgebreide internetkassa die online betalingen voor webwinkels verwerkt. Koop je als consument iets online bij ons? Dan zorgt Mollie ervoor dat uw geld veilig van uw bank naar onze webshop gaat.
Betaalmethodes:
iDEAL
iDEAL is de meest gebruikte online betaalmethode in Nederland. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van uw eigen bank. iDEAL is naadloos geïntegreerd met de online bankomgevingen van de 11 grootste Nederlandse consumentenbanken.
Bancontact
Bancontact is de meest gebruikte online betaalmethode in België. Bancontact is een Belgisch betalingssysteem met ruim 15 miljoen kaarthouders de Belgische marktleider op het gebied van online betalingen.
Giropay
Giropay is een betaalmethode voor bankoverboekingen in Duitsland. Het wordt gebruikt bij 51% van alle online aankopen. Giropay is gekoppeld met 1.500 Duitse banken. Giropay vormt daardoor een populaire betaalmethode op de Duitse markt.
1. Klarna: Betaal Nu!
Betaal nu is een betaalmethode waarbij klanten kunnen kiezen of ze via een online bankoverschrijving betalen, of via een automatische incasso. Afrekenen is een kwestie van één keer klikken.
*Kosten: 1.5% Fee*
2. Klarna: Achteraf betalen
Klarna is een flexibele betaaloplossing, waarmee klanten diverse mogelijkheden voor uitgestelde betaling biedt. Achteraf betalen binnen een handomdraai. ‘Achteraf betalen’ geeft de klant de mogelijkheid om binnen 14 dagen te betalen. Zodra de bestelling verzonden is ontvangt de klant de factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regelt de klant zelf met Klarna.
*Kosten: 2.99% Fee*
3. Klarna: Betaal in 3 delen
Betaal in 3 delen is een veilige betaalmethode waarmee klanten in drie rentevrije termijnen kunnen betalen, binnen een periode van zestig dagen. Ze kunnen daarbij kiezen tussen creditcard (VISA of MasterCard) en automatische incasso.
*Kosten: 3,99% Fee*
‘Achteraf betalen’ geeft klanten 30 dagen om de factuur te betalen nadat hun bestelling is afgeleverd. Zodra de bestelling is verzonden, ontvangt de klant via Klarna de factuur. De daadwerkelijke betaling regelen de klant en Klarna onderling.
Klarna: ‘Betaal in 3 delen’ maakt betaling in termijnen mogelijk voor je klant, zonder een uitgebreide procedure. De keuze voor de termijnbedragen en de looptijd hiervan ligt bij de klant en kan variëren van 3 tot 36 maanden. Het systeem van Klarna bepaalt middels een automatische kredietcontrole voor welke betaalmethode en looptijd de klant in aanmerking komt.
Bij het afrekenen selecteert de klant ‘Klarna: Betaal in 3 delen’ als betaalmethode.
- De klant wordt doorgestuurd naar een betaalpagina die door Klarna gehost wordt, en kiest een betaaloptie uit.
- Bij credit- en bankkaart transacties moeten klanten hun kaartgegevens invullen.
- Bij automatische incasso’s vullen bestaande Klarna-klanten hun accountgegevens in.
- Nieuwe klanten moeten eerst een Klarna-account aanmaken. Om hun betaling te bevestigen, moeten ze hun IBAN invoeren.
1. Bestelling afgerond:
1e betaling: De klant voldoet de eerste betaling zodra de order verzonden is.
2. 30 dagen na aankoop:
2e betaling: De tweede betaling wordt automatisch van de rekening van de klant afgetrokken.
3. 60 dagen na aankoop:
3e betaling: De derde betaling wordt automatisch van de rekening van de klant afgetrokken.